Looking good.

Var tvungen att köpa nya linser igår, vilket måste vara en av dom tråkigaste utgifterna jag har, 1300:- för tolv små genomskinliga plastbitar som räcker ett halvår plus 550:- för en undersökning som bara visade att jag har samma synfel som dom senaste fyra åren, kul! Jag känner mig alltid så lurad när jag varit hos optikern, kom igen, vad kan det vara för kvalitetsskillnad på endagars, tvåveckors och månadslinser igentligen? Träffade en kompis på kvällen vars pappa är optiker, han berättade att tillverkningkostnaden för en lins är 40 öre! Inte konstigt att man känner sig lurad, blåst och bedragen! Jag tänker iallafall ha mina månadslinser i minst två månader innan jag byter, " in your face, optikerjävel!"




Och just ja! Vad är grejen med att alla optiker har glasögon? Är det ett måste när man jobbar i en glasögonbutik?


.


Kommentarer
Postat av: Ana

Köp på nätet istället...300kr för 6 månader.

2008-12-21 @ 19:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0