I'm losing my edge....


För en sex sju år sedan släppte LCD Soundsystem en låt som hette "Losing my edge" som handlade om hur snubben  som sjöng hade varit "där" när varje ny undergroundmusikrörelse sett sin gryning, men nu börjat tappa tråden. Lite så kändes det när jag besökte Arvikafestivalen nu i helgen. Jag kan inte förstå att denna festival som jag brukade åka till på slutet av 90-talet början av 00-talet som mestadels bestod av punkare,synthare och indiekids nu helt har tagits över  av emokids som lyssnar på Chemical romance och svennar, hjorder av svennar i billabongbadbyxor och Adam Tenstakeps. Men förutom det hade ganska rolig helg tillsammans med Fläcken, Jenny, Martin och Karl Nystedt som numera får gå under namnet Gegga( fråga mig inte varför!). Bandmässigt var det ganska bra även jag blir lite stilförvirrad när jag är på festival, men Slayer, Audionom, Assid, Lykke Li, A mountain of one, Dlk, Interpol och Totalt jävla mörker( bra namn) hörde till dom bättre konserterna. Ni får ursäkta att delar av mina minnen inte riktigt har bearbetats av min hjärna än, så det kommer nog lite fler uppdateringar om helgen framöver....

(kortet har ingenting med texten att göra!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0