Same same, but different!


På gymnasiet hade jag en klasskompis som skulle hålla ett föredrag om vargar, hon började med att berätta att hon kände väldigt stark för vargar eftersom hon var halvsame och i hennes "förra" liv hade hon varit indian och i livet innan dess hade hon varit just en varg! Touche'! Jag vet inte varför jag berättar det här, för jag skulle igentligen berätta om en dokumentär om Jokkmokks-jocke som jag och min käre vän Henrik råkade zappa förbi en söndag för några år sedan. Den var så rörande! Jokkmokks-jocke berättade om hur han som nioåring fick ro hem sin döde far som hade fått en hjärtattack under en fisketur, och hur han slog igenom över en natt efter att ha uppträtt i Hylands hörna med Gulligullan koko som en gök. På ålderns höst stod han mest och blev fotograferad av turister längs med inlandsbanan och jag tror han gick bort för något år sedan, men musiken finns ju kvar.....

Gulligullan koko som en gök: http://www.youtube.com/watch?v=CL7DJf6oXBk


Kommentarer
Postat av: Kim

Fan vad jag går igång på näver,lappar,kåtor och jojk!

2008-07-18 @ 14:34:10
URL: http://tamtsaraven.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahahahahaha



puss lovely!

2008-07-18 @ 14:38:44
Postat av: Maja

Fin blogg foxy! Vissa av dina storys har jag ju själv varit med och upplevt så jag vet ju t ex att killen med hängslena var riktigt skoj! Ha ha ha! Jag saknar dock berättelser om din mindre smarta muskelpolare i Esilkstuna... Sen vill jag ha fler, vad heter det, limrickar!



Syns om ett par timmar hoppas jag!

2008-07-18 @ 18:08:53
Postat av: Maja igen...

Så var det samen som skulle flytta med sin kåta, fru och barn.

2008-07-18 @ 18:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0