Bananas for bandanas!





Sen några år tillbaka brukar jag alltid ha en bandana beredd i bakfickan, för man vet ju aldrig när nordanvinden kommer och ställer håret på ände eller när man måste råna en Seven Eleven för att man glömt plånboken hemma. Banadanan har under tvåtusentalets början och fram tills ganska nyligen varit en ganska bespottad accessoar, kanske tack vare alla dokusåpadeltagare och Västra haningebrats som brutalt missbrukat detta paisleymönstrade lilla tygstycke, "har du precis lämnat huset?" var en syrlig kommentar jag fick av Carl M Sundevall förra sommaren som syftade på Big Brotherhuset. Han hade ju så klart rätt i det, även om mina referenspunkter kom från det tidiga sjuttiotalets långhåriga Bugs och Hippies, och tycker nog faktiskt att jag kommer undan med det!...

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0