"You're never gonna get ahead, for saying yes to the man"



Klockan är tio i tre på natten och jag sitter och funderar på att börja pensionspara genom att lägga pengar i madrassen, vilket skulle göra Annika glad eftersom hon vill ha en hårdare säng och jag vill inte att mina pengar ska gå till nån "fallskärm" eller till nåt "bonusprogram" likt det AMF's  gamla Vd Christer Elmehagen lyckades hala till sig! Har liksom svårt att förhålla mig till att han skulle gjort sig rätt att erhålla sig över 100 miljoner i lön samt pension för dom åren han var verksam i AMF. Det finns ju liksom bara 24 timmar om dygnet, och jag har svårt att tro att han jobbade dygnet runt och verkligen förtjänade alla dom pengarna! Det ligger någonting väldigt sjukt över pengars värde i dessa dagar, det verkar saknas pengar överallt i världen, samtidigt som att det måste finnas lika mycket pengar hela tiden! Eller? Hur mycket valuta finns i upptryckta sedlar, och hur mycket valuta finns bara som siffror i datorer? Det är en fråga jag brukar fundera på! Från och med nu tänker jag ta ut hela min lön i enkronor och stoppa några i madrassen, och så sen ska ligga på sängen och lyssna på Bobby Conn's "Never get ahead" och tänka på alla resor jag ska bjuda mina barnbarn på, för alla dessa enkronor!



.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0