Seinfeldism.

Jag och Annika håller på och kollar om vi kan byta våran lägenhet mot en större i samma hus och i söndags fick vi höra att tanten som bodde i en större tvåa på våningen under oss hade gått och dött. Så i måndags ringde vi och kollade vilken plats i "lägenhetsbytarlistan" vi låg på och det visade sig bara vara en före. Sen kände vi oss som värsta gamarna, den lilla tanten var alltid så trevlig när man mötte henne med sin lilla hund i trappuppgången, fast ibland fick vi konstiga lappar i brevlådan där det kunde stå till exempel "Hej! Kan ni vara så snälla att inte skriva ut papper på skrivaren hela natten, min lilla hund blir så ledsen och då blir jag ledsen." eller "Om ni kunde vara så snälla att inte dansa i träskor, för mina klockor stannar då." Till saken hör att vi varken äger en skrivare eller träskor och hade inte varit särskilt högljudda på nåt annat sett heller, men hon led tydligen av demens så nu tycker jag så synd om henne. Rest in peace lilla tant!





.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0