Heroin.

Missade Svt's Debatt i tisdags som handlade om att i Tyskland har  staten börjat ett projekt med att förse missbrukare med heroin, en kontroversiell metod som även Danmark försöker få i gång. Jag undrar bara hur det går till när staten köper in heroin? Skickar dom ner en statstjänsteman till nån vallmoodlare i Afganistan å bara -" Hej, jag skulle vilja köpa 100 kilo heroin, kan jag få kvitto på det?" Weird! Det känns lite krasst att staten förser folk med droger bara för att det blir billigare för samhället, som att kampen är förlorad mot att folk ska kunna komma ur sitt missbruk. Ska kolla på reprisen av Debatt så får jag se om jag ändrar åsikt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

men de e ju en kemisk drog välle. ett statligt labb, sen tjing!

2009-01-27 @ 17:51:39
Postat av: Besservisser

Njaa...man behöver fortfarande valmo. Ur valmo får man morfin...vilket "staten" redan köper. Ur morfin utvinner man heroin. Så!

2009-01-28 @ 02:19:57
Postat av: Maja (en true know it all)

Tycker det är bra. Värdigare än att ligga och injecera fulheroin på en toalett för att sen överdosera och dö utan att någon varken kan eller vill hjälpa dig. De som vill sluta kommer kunna göra det precis som innan, att det är olagligt har aldrig hindrat de tunga missbrukarna. För det är ju till dem detta är riktat, inte någon yngling som behöver skojs till förortsfesten. Dessutom slipper de leva ett i övrigt kriminellt liv för att försörja sitt missbruk. Vi skyddar missbrukarna och låter dem slippa kräla i skiten mer än de redan gör. Solidaritet och empati. Tycker jag:-)

2009-02-10 @ 21:06:54
Postat av: Maja igen...

Genom att staten förser missbrukarna med heroin, så lär en massa kriminalitet runt detta också påverkas. Varför smuggla in stora mängder heroin i ett land där missbrukarna kan få det gratis från staten? De som står bakom de stora mängderna knarksmuggling är oftast tungt kriminella ligor, dessa vill man verkligen bekämpa! De sysslar oftast med saker som människosmuggling, prostitution, rån, vapen och gud vet allt... Knarksmugglingen står för största delen av deras inkomster, så det lär kännas att bli av med marknadsandelar...

2009-02-10 @ 21:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0