Knowledge is the shit!

Ibland känner jag mig nästan helt hjärndöd, jag kan bokstavligen känna hur hjärncellerna ger upp en efter en. Först på grund av att stå i butiken hela dagen som påminner om att befinna sig ett vakuum förutom när det kommer in nån mamma som vill köpa kalsonger till sin nioåriga son som tycker det är "ballt" med Björn Borgkallingar, efter stängning blir det hem å kolla Vänner, Satc, Simpssons och en massa andra program som kanalerna kör om och om igen i repris utan att någon protesterar, men man orkar ju inte! Igår kom jag iallafall ihåg att vi har ju Svt's Kunskapskanalen, så jäkla bra! Såg ett program igår om historisk arkitektur och som handlade om CIMETERO STAGLIENO, en begravningsplats som uppfördes 1851 i Genua i Italien och nästan är som en egen stad mitt i staden. Det som fascinerade mig allra mest var alla skulpturer som människor hade uppfört i sina döda anhörigas ära, bland annat berättade dom om en tant som sålde bröd och nötter  på torg och som hela sitt liv sparat till en skulptur av sig själv som nu finns och bevittna bredvid hennes grav . Kunskapskanalen is the shit!




                              Ingången till CIMETERO STAGLIENO.



        En av pelargångarna som är fyllda med vackra skulpturer.




.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0