Almost like twitter. Part deux.

På allmän begäran, eller rättare sagt på grund av ren lathet kommer jag gå igenom helgens bravader i klockslag. Däremot kan fortfarande lova att jag aldrig kommer börja med twitter! ALDRIG!


Fredag 20/3.

18:42         Står på jobbet och överlägger huruvida jag ska ha jeansvästen över mockajackan eller under, nordstatarkeps eller inte!? Ur högtalarna strömmar Dan Lissvik's nya (?) "Practice" på lite för hög volym.

19:35         Sitter på Riche tillsammans med "Sparven från Minsk" och leker med tanken att skriva ett bröllopstal till mitt framtida ofödda barn, kommer fram till att jag måste nog skriva fyra, beroende av kön och läggning.

19:49         Sällskapet brevid oss frågar mig om jag tänk på att jag ser ut som en soldat från det Amerikanska inbördeskriget. Jag svarar ja, och skäms lite över min övergenomtänkta look. Vi går till Pontus på Brunnsgatan istället...

20:00         Afterworksällskap i hjorder! Får försvara vårat lilla revir på hörnet av baren med våra armbågar.

20:51         Vi tröttnar och går istället till Solo's ettårsfest. Har riktigt kul och springer på en massa trevligt folk...

22:08         .... och en sjukt dryg "Vit" 40-årig hiphoppare från Malmööö!:" Ursäkta mig, men jag ser du har ett Black Spades klistermärke på ryggen! Vet du ens vad Black Spades ärrr?" : Ehh jo, jag vad det är, och det är faktiskt inget klistermärke! " Veet du vem Afrika Bambaataa är?" :Ja jag vet att han var medlem i BS och senare var med å startade startade Zulu Nation. " Du förståår ja lyssnade påå Afrika Bambaataa redan 1983, å jag känner folk som inte skolle tycka att de va okeeej att du springer omkring i den västeeen!": Yeah, whatever! Du kan ta din jävla Afrika Bambaataa LP-skiva och stoppa upp den i arslet! Du är fan 40 år, väx upp din dumma dryga jäkla whigger!!!

23:35         Drar tillbaka till Pontus där Bengtsson & Ericson vänder wax. Sitter mest i ett hörn och dricker "bjudchampagne" och njuter av att afterwork-kostymerna vid bordet brevid oss tycker att vi ser ut som drägg. I could'nt agree more! 

Lördag

01:15         In på SpyBar, in i Gubb, in i dimman....

02:22         Tunnelbanan! 25% fungerande hjärnkapacitet 75% överlevnadsinstinkt. klarar mig hela vägen hem..

10:35         Annika har varit och tränat och vi käkar frukost i våran nya soffa!

13:40        Tar en sväng ner på stan med Annika, dåligt beslut! Massa folk överallt och det luktar avlopp både på NK och Pub. Gårdagens alkoholförtäring gör sig påminnd. Dålig stämning! Sen springer vi på Mia som har varit och klippt sig, vi bestämmer middag och Robinsson till kvällen. Bättre stämning!

15:00        Åker till Nitty Gritty på Krukmakargatan och prövar ett par Levi's "Orangetab" med bootcut som är inspirerade av Rolling stones Gimme Shelterturnén. Funkar inte på mig, ser ut som en Västra Haningesvenne i kubik. Går vidare till APC och drägglar lite på ett par sneakers som är ett samarbete med Nike. Annika prövar världens finaste vintagejeans, jag önskade att jag tjänade bättre så jag hade kunnat köpa dom till henne.

15:39       Hämtar lite cash på Judits! 150 :-, helgen är räddad! På vägen ut springer vi på Wirfältar'n som har varit och handlat loss på Papercut: "Tjena på er hippa människor!" gränsen mellan allvar, ironi och självdistans är hårfin, jag gillar Johan för denna egenskap!

16:00      Har sprungit på Jenny Sandström som har varit och lackfärg till sovrummet, tar sällskap med oss en bit på vägen hem. Solen värmer i ryggen!

18:00      "The City".

19:13      Middag hemma hos Mia med Ida & David. På menyn: Svenskfransk fisk och räksoppa med aioli och Danskt rågbröd.

20:00      Vi tittar på Robinsson och blir lite besvikna, ja just det! Så där var det ju!

20:29      Innebandyinstruktör? Vad fan är en innebandyinstruktör?

Söndag

00:31      David vill gå ut! Vi bangar..

11:05      Jag kollar på reprisen av Robinsson, Annika lockar håret.

13:25      Vi går ut till Liljevalch's, Klädsel: svart.

14:47      Förvånadsvärt många bra verk på årets vårsalong! Kan verkligen rekommendera en sväng förbi innan nästa söndag då den slutar.

16:06      Slåss mot alla medelålders par om få ett par sittplatser på Blå porten. Alla är som gamar, vad är det för fel på folk?!

16:47      Hjälper en italiensk turist att hitta till tunnelbanan, han frågar "om jag gillar metal? du ser ut att gillar metal!"

18:10 - 23:59
   "Cp framför sin teve"

Måndag

02:23      Zzzzzzzzzz......




.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0