Don't put yourself on high horses.



För några år sedan hade jag en idé om att starta en klubb som bara skulle spela "hästrelaterade" låtar, dessutom hade jag storslagna planer på låna en vit springare från Hovstallet som skulle stå å käka hö vid entrén. Självfallet skulle det serveras "Horses neck" och delas ut käpphästar till höger och vänster, men tyvärr är jag en filur som snackar mycket, men har en alldeles för liten verkstad! Så om någon annan är sugen på att starta en sådan klubb skulle jag bli tacksam! Här bjuder jag på några låtar som borde spelas:

Heavy horses - Jethro Tull
Horses - Patti Smith
Crazy horses - The Osmonds
Wild horses - Rolling Stones
Runaway horses - Berlinda Carlisle 
White horse - Laid back
Goodbye horses - Q Lazarus
The sky children - Kaleidoscope 
Chestnut mare - The Byrds  
All the tired horses - Bob Dylan
  (förmodligen världens bästa låt!)


Så nu är det ju bara att köra igång med klubben! Men kom ihåg, "If you wanna ride, don't ride the white horse!"



.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du glömde visst Malin Baryards låt "do you wanna ride" ;)

2009-03-12 @ 17:47:32
Postat av: Kimps

Jag tog heller inte med E-types "Hold your horses" av samma anledning: dom suger!

2009-03-12 @ 18:14:10
URL: http://tamtsaraven.blogg.se/
Postat av: MQ

Men den här då?

A Horse with no Name/America

Och så:

Uvertyr till en snäll häst/Samla mammas manna

Lucky Horse/Movie Star Junkies

Horse Friend/Klanguage

Pocahontas/Neil Young & Crazy Horse (den handlar kanske inte om hästar, men om indianer i alla fall).

Pony/Ginuwine

Hejhej!





2009-03-12 @ 19:12:31
Postat av: Davva

Du har missat Echo & The Bunnymen's Bring on The Dancing Horses.

2009-03-12 @ 19:29:15
Postat av: Kimps

Now we're talking! Mera mera!!!

2009-03-12 @ 19:52:28
URL: http://tamtsaraven.blogg.se/
Postat av: Jonas

Utan att ha läst det här spelade jag faktiskt "Chestnut Mare" på Le Bar Rouge i onsdags!

Och för övrigt vill jag lägga till "Ride Like the Wind" med Christopher Cross och "Horse and I" med Bat for Lashes.

2009-03-13 @ 21:57:06
URL: http://www.extraallt.com
Postat av: Davva

Glömde Honey Is Cool's You're A Horse

2009-04-02 @ 00:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0