Fredags progg.

Det är fredag, yeayh! Jag och Perlan har lyssnat på j-kligt fin proggig mix från Castles of the imagination som ligger uppe på Noise from the void, kanske det finaste är att 1.14.30 in i Part.2 dyker en instrumentalversion av "Imorron e ny da" av Mikael Ramel från 1972, så j-kla fint! Pratade med min mamma i telefon och hon blev alldeles lyrisk. Har dagdrömt om att hänga på savannen och lyssna på progg och dricka Pimm's, blev så till mig att jag var tvungen att kolla upp en safarihatt eller rättare sagt en "tropikhjälm i kolonial stil"på Blocket för 695 riksdaler, frågan är bara när man ska få användning av den? Hursomhelst ha en trevlig flummig helg på er bröder och systrar!




                 Mikael Ramel och "Steampack" vilse i vassen 1967.



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0