Soffgruppen från helvetet!

Hej mina kära läsare! Ursäkta att  jag har varit lite usel på att uppdatera, men senaste dagarna har jag haft fullt upp med att försöka göra mig av med "soffgruppen från helvetet" som jag försökt kränga på Blocket för ynka 400 riksdaler utan någonsomhelst framgång! Denna vecka blev dock problemet lite mer akut eftersom vi skulle få våran nya soffa levererad i onsdags, ringde runt som en galning till en massa välgörenhetsorganisationer och försökte "skänka" bort den om dom bara kunde komma å hämta skiten, men icke! "Nja, vi har redan alldeles för många soffor!du har ingen fåtölj?" fick jag som svar. Igår morse låg jag och tänkte att jag på allvar skulle såga upp dom i små bitar och slänga dom i soprummet, men så kom jag på att vi inte någon såg hemma. Slutade med att jag bar ner den ena soffan och ett bord och bokstavligen tryckte in dom i vårat redan överfulla förråd en halvtimme innan budkillarna kom med våran nya soffa. Budkillarna var såna där "grabbar" som jag vanligtvis brukar skälla ut på toaletten på Spybar när dom vägrar inse att pissrännan endast är lämpad för två personer åt gången, frågade om dom ville ha hjälp, men fick med ett litet hånflin tillbaka: "De ä lugnt!" . Kände mig svag och ville berätta att "jag precis släpat ner en soffa och bord alldeles själv fast jag har haft nackspärr i två dar"! Men jag höll tyst. Nu är den nya iallafall på plats och i helgen ska jag försöka övertala min kompis Martini som har bil att ta sväng till Returen! Bon voyage soffjävlar!



.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0