And the darkest hour is just before dawn...



My baby is back!
Igår kom Annika hem från Los Angeles brun som en chokladbit och väskan fullpackad med M&M's och Twizzlers och lite andra presenter som jag tänker visa lite senare, men jag var mest glad för att hon överlevde bilkörningen i "The Walley" och att hon inte bestämde sig för att stanna i L.A och bli ihop med nån surfare/skådis/musiker eller en musiker/skådis/surfare eller nåt. Dom verkade iallafall haft sjukt kul och av bilderna jag har fått sett skulle jag diggat det rätt mycket också, är nästan lite avis! Men å andra sidan har jag haft en ganska lyckad helg här i hemlandet.

I torsdags kom min brorsa Isak på besök och vi tog en sväng förbi Levi's after work på Story Hotels innergård, träffade massa gamla kompisar som jag inte sett på länge eftersom jag inte varit ute så mycket i vår. Fick höra några sköna "stories" av managern Hansi Friberg som hade varit ute å druckit öl med Lemmy i Motörheads för något år sedan och Lemmy hade bestämt sig för att spela lite kort, vilket tror ni är det första kortet han upp? Just det, Ace of spades! Hansi hade bara stått och gapat medans Lemmy inte gjorde en min. Så fick jag tips om Annika och Helena ville gå till "The Rainbow" skulle dom fråga efter Lemmy och hälsa att dom var vänner till Hansi så skulle allt bli "taken care of". Sen blev det lite för kallt så jag och Isak drog till Indigo satt och snackade lite brother to brother innan vi drog hem å kollade "Yatch rock" på Youtube tills vi somnade.

I fredags jobbade jag först på Six Feet Down och krängde typ en miljon Conversedojjor, sen mötte jag upp Fläcken och Tobbe och körde en liten barrunda innan vi drog å lyssnade på Great lake swimmersStrand och möttes upp med Martini, tyvärr var det andra kassa band som spelade innan så när dom väl gick upp scenen vid tolv var vi så trötta att direkt efter spelningen tog jag en taxi hem och däckade.

I lördags fikade jag sväng med min bästa tjejkompis "Jenny from the block" som ska få barn runt Midsommar, vi satt vid Nytorget å käkade glass och pratade om harmynthet och andra åkommor som man helst inte vill sina barn ska få. Sen stack jag till Ikea igen med Martini, den här gången tog det fyra timmar att få tag på alla grejer!!!! Sen på kvällen gick Jag, Martini och Ollie och käkade på Strand nere vid Hornstull, och jag måste bara säga att jag gillar skiten! Bra avslappnad miljö med blandade åldrar och en ganska trevlig meny med smårätter gjorde att stannade kvar till halv ett och tog sen en taxi till 1900's bakficka "Kåken" som passar mina smaklökar perfekt med bra musik, Jesus och Mathin i baren och en bra uteplats. Så kom Ida, Mia , Martin, Andreas och Arvid dit! Efter att Kåken stängde drog vi till 2:35:1 på Berns och drack Tequila Bang Bang's och dansade, sen när jag hade varit på Toaletten och stod och väntade på min tur att vakten skulle släppa in mig igen till källaren, lossnade repet utan att jag ens rörde det och vakten springer fram och slår mig rakt i bröstet! Jävla mongo! Så vi drog mot Spybar istället men när vi kom fram så var det så mycket folk som bangade så jag tog en taxi med Martini och SNS-Martin till Söder och satte oss i solstolarna bakom Skrapan och drack folköl och tittade på soluppgången....



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0