Lost in translation.




När jag  och min brorsa var i New York våren 2001 för första gången sprang vi omkring typ halva första dagen och letade efter en bankomat, efter några kvarter hittade vi en turistinformation och gick in och frågade den latinamerikanska kvinnan som satt bakom disken

Jag: - Hello, do know where we can find the closest cashmachine?
Kvinnan: - "Sorry no comprende, do you speak english?"
Jag: - YES! Cashmachine? To withdraw money?
Kvinnan: - "No, I don't understand you...    ..Speak english?"
Jag gör ett dollartecken i luften och försöker visa med mitt kroppspråk att jag vill ta ut pengar.
Kvinnan: - "Ahhh! You want an ATM, in McDonalds next door!"

En annan rolig grej som hände i New York var att på den här tiden hade typ alla amerikaner jeans i modellen "one ugly size seems to fit all" uppdragna så att backfickorna hamnar någonstans halvvägs upp på ryggen, medans vi hade tighta jeans med lite häng, vilket gjorde att folk trodde vi var bögar. En dag hör vi tre svarta tjejer bakom oss som garvar å ropar "Hey honey! Cute ass!" ,varpå min brorsa inte fattar ironin utan svarar lite glatt "Thanks!". Sååå bortgjorda! Men det bjuder vi på.



.

Kommentarer
Postat av: annika

http://www.youtube.com/watch?v=5g2GIM4c4Fg

2009-05-14 @ 07:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0