Mein Kamprad.

I Måndags kväll efter jobbet följde jag med min käre kamrat skogshuggarMartin till Ikea som moraliskt(?) stöd vid inhandling av diverse husgeråd till hans nya lägenhet. Vi anlände till Ikea tjugo minuter innan stängning och lyckades tack vare mitt snabba beslutsfattande komma fram till kassan med händerna fulla av massa smågrejer som han behövde, även jag gjorde några snabba impulsinköp till min och Annikas balkong, sen började helvetet! Tydligen så spelas varje kväll en kvart före stänging på Ikeavaruhusen en "visselmelodi" som jag tror mig känna igen från Sam Peckinpah's "Järnkorset" från 1976 ( eller var det i "Bron över floden Kwai"?), iallafall så känns den väldigt "hitlerjugend" och efter ca tio minuters lyssnade ville jag bara släppa allt jag hade i händerna och lämna varuhuset springandes med händerna över öronen! Sen började jag tänka på den stackars personalen som tvingas lyssna på samma psykiskt nedbrytande melodi varje kväll! Någon borde ringa Amnesty, det måste klassas som brott mot dom mänskliga rättigheterna att få sina öron konturnueligt torterade på detta viset! Klassisk hjärntvätt i bästa företagskultursanda á la Kamprad kan man ju misstänka....


                                                                            ....men vad vet jag?...



.

Kommentarer
Postat av: Kimps.

Okej. det var "Bron över floden Kwai" (http://www.youtube.com/watch?v=83bmsluWHZc&feature=related), men jag kan ge mig f-n på att den var med i "Järnkorset" också.....

2009-05-06 @ 13:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0