The Mexican flu.

Okej det här ju lite galet, men jag fick en liten längtan efter hösten nu på kvällen, det måste vara den kalla friska luften som gjorde det och fick att börja tänka på höstkläder. För något år sedan hade jag en bild i huvudet att jag skulle börja klä mig som en fattig mexicansk cowboy, en "charro" helt enkelt! Sedan föll hela grejen i glömska, men härom veckan var jag förbi Our Legacy's butik på Krukmakargatan och fick en liten sneakpeek in i deras showroom där det stod ett par sjukt snygga halvhöga boots i lite "vintagekänsla" som kommer till hösten, och idag (kanske pga. dagens samtalsämne, den mexicanska svin-influensan?) började jag kolla efter ponchos på nätet och hittade en replika av den som Clint Eastwood bar i "For a few dollars more" som ni kan se på bilden här nedaför. Så iförd Our Legacy's Boots och en mexicansk poncho kommer ni hitta mig sittandes grilla majkolvar över en öppen eld i Hammarbybacken i slutet av September...         ....Och ni kan kalla mig Pepito...




          "Replikan" går att köpa här.




                             "Clintan" i poncho när det begav sig.



.

Kommentarer
Postat av: annika/pocahontas

jaha okej, ska jag ha någon form av indiandress då? Kanske vi kan öva på fittXfaced. Indiantema coming up!

2009-04-30 @ 05:27:14
Postat av: Bo Helin

Hej!

Här kommer en kanske lite oväntad fråga. Jag är i desperat behov av en Clintan-poncho till helgen (6 mars) men kan inte hitta någon och det är för sent att beställa. Så fick jag syn på din blogg och undrar nu: Kan du tänkta dig att hyra ut din...?

/ Bo P.S. Jag bor i Stockholm. D.S.

2010-03-03 @ 10:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0