Att vara reserverad.

I morgon drar Stockhoms Filmfestival igång och jag är lite avundsjuk på alla som köpt biljetter och ska spendera helgen i en biosalong och se en massa förhoppningsvis bra filmer. Själv får jag nog nöja mig med att gå på ÖppningsfestenSpybar imorgon. Förra året var Jag och Månsinvigningen, när vi kom in hittade vi ett ledigt bord med en reserveratskylt som vi satte oss vid, efter en kort stund kommer en liten nervös tjej och serverade en flaska champagne som vi dricker och skålar i. Tio minuter senare kommer en annan tjej fram, hon ser inte alls nervös ut utan snarare sur, hon frågar -"om vi verkligen tillhör hedersgästen Wes Andersson's sällskap?" -Ehh, nej inte direkt. svarar vi, -"Amen bra, då har ni ju druckit upp champagnen  som var avsedd till dom!" svarar hon surt. Vi lyckades dock slingra oss ur situationen och fem minuter senare kom Wes med sitt entourage och satte sig vid det reserverade bordet, och jag är ganska säker på att han fick en ny flaska bubbel...




               ......eller fick han hålla sig till vatten?




.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0