Lurad, blåst och bedragen!

Jag garvar alltid lite extra skadeglatt när någon av mina utsocknes vänner lite fumligt misslyckas med att planka förbi spärrarna i tunnelbanan. Själv plankar jag så ofta jag bara kan som någon sorts tyst protest mot dom löjligt dyra biljettpriserna, numera kostar en enkelbiljett i bästa fall 30 kronor, men då är du tvungen att köpa den på närmaste Pressbyrå fast det logiska vore att kunna köpa en biljetten i "biljettkuren", men då kostar det helt plötsligt 46 kronor, eftersom dom vill skära ner på pengahanteringen!? Man ska tydligen även kunna köpa i en biljettautomat, men som aldrig funkat när jag har varit behov av en biljett. Det fjärde sättet är en smsbiljett som går loss på 36 kr inkl. smskostnaden, jag brukar oftast ha en smsbiljett redo att skicka utifall biljettkontrollanterna skulle kliva på vid nästa station, känner mig lite som en självmordsbombare när jag sitter där med tummen på sändknappen, redo att trycka av. Om man lät bli att installera nya högteknologiska spärrar och sparkade alla som "sitter och sover" i biljettkurerna borde man kunna få ner biljettpriserna till en nätt liten summa som alla skulle kunna tänka sig betala, typ 12 kr/ resan. Det är ju faktiskt ganska galet att det är billigare om man är två personer, att dela en taxi från Söder till stan, än att ta tunnelbanan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0