What goes around, comes around.

I lördags fick jag min ena stortå överkörd av en taxi, kanske var det som straff för att jag aldrig dricksar när jag åker taxi i sverige, tycker inte att dom bjuder på tillräckligt bra taxihistorier för att dom skall vara värda några extra slantar. Minns dock en taxichaffis i götlaborg som berättade om en långkörning som tog tre dagar, det var nån stekig typ som skulle med ett kryssningsfartyg som avgick från Alexandrea och hela taxiresan gick på 75000 spänn! Ändå inte så farligt dyrt?! En taxiresa jag minns var när jag bodde i Kristineberg och skulle åka hem en fredagsnatt och allt jag hade var en hundring, så jag bad att få åka så långt det gick och sen släppte han av mig vid en bro som jag inte hade en aning om var den låg någonstans och efter ha virrat omkring någon timme i ett industriområde befann jag mig plötsligt bland en massa sandhögar och solen började gå upp, så jag la mig på en sandhög och försökte somna. Plötsligt ser jag en man vid horisonten som dyker upp och försvinner, dyker upp och försvinner, till slut ser jag att det är en kille som är ute å springer på sandhögarna så jag ropar på honom: Hallå, ursäkta! Åt vilket håll ligger Kristineberg? Utan att stanna pekar han åt höger och säger att det är bara 500 meter längre bort, sen sprang han vidare. Jag vet inte vem av oss som tyckte att situationen var märkligast, han som hittar en sovande yngling som inte vet vart han befinner sig, eller jag som dyker på springande man klockan fem en lördagmorgon på en sandhög. Det var tider det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0