Land i sikte!



För att beskriva min jobbsituation dom senaste månaderna på "BB" skulle man kunna säga att det har varit som att driva runt på en "sjunkande båt" långt ut på oceanen utan sig varken åror, segel, proviant eller socialt umgänge. Varje dag har jag blickat ut över horisonten i hopp om att en bit landremsa eller att en båt ska uppenbara sig som en räddare i nöden, men som mest har någon svala flygit förbi för att inge en falsk förhoppning och sedan försvunnit igen. Förra tisdagen var "båten" så fylld med vatten och drev så långsamt att jag bestämde mig för att det går snabbare att hoppa överbord och simma än att stanna kvar och riskera att dras med ner när båten sjunker, så idag hoppade jag ner i det svala vattnet och hann inte ta många simtag innan den Kaliforniska kustremsan dök upp mitt framför mina saltvattendränkta ögon! Ibland har man sån j-kla flax, och ibland måste man bara hoppa ned i det oändliga havet, även om man inte har flytväst!...




( För er som lider av Asbergers syndrom eller bara helt enkelt inte förstår sig på metaforer kan jag bara meddela: Ja, jag har sagt upp mig och ja, jag har precis blivit erbjuden ett nytt mycket roligare jobb! Mer om detta sedan.)

Kommentarer
Postat av: annika

ingen är värd flax lika mycket som du!! flaxflax



i looooooove you!

2009-04-28 @ 06:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0