KYOTO UGLY.


Jag får ursäkta mina oregelbundna uppdateringar. Senaste dagarna har jag haft fullt upp med jobb, eller alltså snarare att jobba upp grunden till en fin sommarbränna nu när solen äntligen kom till byn. På den andra jobbfronten ser det fortfarande lite molnigt ut, fick ett nej på ett jobb jag sökte i början av veckan och måste verkligen lägga manken till för att försöka hitta ett nytt heltidsarbete med fasta tider och gärna en anständig lön (eftersom pengar verkar vara så jäkla viktigt nu för tiden!). Min B-plan är annars att öppna en karaokebar i höst, känns som att det är ganska rätt i tiden nu när även "kreddigt folk" sjunger Singstar på förfesten och hänger på K Karaoke på Odengatan tills man blir utslängd. Min konceptbar skulle heta "KYOTO UGLY" och allt ska vara totalt maxat med en massa neon och maskiner och små japanskor som står och sjunger med på bardisken medans man framför Pretender's "Don't get me wrong" med helt galen texting på härliga sättet som bara japaner kan få till det! Sen vid tolvslaget varje kväll ska ett larm gå genom lokalen och oranga saftblandare ska blinka varnande innan en stor Godzillafot ska komma infarande genom taket och golvet ska börja skaka som om man befann sig på Universal studios i Orlando eller nåt. Barmenyn ska bestå av sakédrinkar som "Gojira Gojira!" och japansk öl. Jag tror det är precis vad Stockholm skulle behöva! Det börjar kännas ganska trist med det"nordiskt svala" eller "fransk bistro"upplägget som fortfarande verkar regera på de flesta nyöppnade barerna här i stan!




Om det är nån som vill investera några miljoner i min bar så går det alldeles utmärkt!



.

Kommentarer
Postat av: Martin

När du öppnar i Göteborg kan den fraktionen heta Kåt och Ugly höhöhö

2009-06-28 @ 19:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0