Wayfarer's R.I.P

Vi träffades i början av Maj i en galleria i Dubai, och det var kärlek ifrån första ögonkastet! Sedan dess har du suttit på min näsa varenda gång solen tittat fram (å vissa molniga dagar också!), men förra torsdagen lämnade du mig hastigt och oväntat. Det är med stor sorg jag minns dig varje gång solen bländar mina ögon.



Det började som skön dag med frukost nere vid hamnen i Marstrand, men plötsligt när jag ska sätta mig så lossnar solglasögonen från sin hängande position i mitt halsband och studsar på kajen två gånger innan dom hamnar i vattnet och lägger sig på hamnbassängens botten.



Jag klär snabbt av mig och dyker i efter dom, men tvingas ge upp efter några dyk då vattnet blivit för kallt och grumligt samt fått flera skärsår av skrot på botten.



Sen springer jag och köper en håv för i ett sista desperat försök att dragga botten, men skaftet är för kort!



Till slut är jag tvungen att inse att kampen är förlorad och att vi aldrig mer kommer ses igen....

....Surt sa räven!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0