Örontortyr.



I lördags var det så sjukt varmt på festivalen och ända stället där det blåste lite och fanns skugga var brevid estrad och spoken wordscenen. Just när vi satt där var det "open mic" och upp scenen kom en tjej som hade vunnit Poetryslam SM och som gick nån skrivarlinje på nån jävla folkhögskola eller nåt! Ungefär så här lät det med en lite klagande röst:

"Jag sitter här med koagulerat mensblod som har torkat fast längs mitt ben och du har lämnat mig lika kallt som du kom. Jag borde vara lessen men det ända jag kan tänka på är att det skulle smaka med en kall Cola, sen tänker jag på vad  Coca-cola company har gjort med min kropp, dom har gjort mig kall, kall och hårdhudad. Plötsligt vill jag bara springa ut i köket och ta en osthyvel för hyvla av min hårda hud och se om det finns något mjukt därinne som är värt att rädda! Eller kom jag lika kallt till denna Jord som du kom innan du gick?"

Klyschigt värre! Vilket jävla skämt spoken word är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0