Bumcity.

Man vet att det är kallt ute när tunnelbaneuppgången vid Götgatan invaderas av utslagna hemlösa, häromdagen skrek en av dom -Ge mig dina pengar, annars ska jag mörda dig! Allt jag tänkte var att borde gå någon sorts charmkurs eller skaffa sig ett jobb, men han verkade inte ha tillräckligt med social kompetens för varken det ena eller det andra. Nu kanske det låter som att jag föraktar alla hemlösa, vilket inte är fallet. För något år sedan träffade en hemlös man som hette Bjarne, efter att ha hört hans historia förstår jag att det är otroligt lätt att falla igenom det sociala skyddsnätet när man varken har familj,jobb,bostad eller den psykiska hälsan i behåll. Så med tanke på det får man vara glad att man har en underbar flickvän, familj, vänner ,lägenhet och jobb, även om jobbet suger för tillfället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0