The Foxtale.



En del brukar undra vad som är grejen med "tamt sa räven", så jag tänkte berätta lite om hur mitt gamla smeknamn "Räven" kom till som ett internskämt mellan mig och Henrik (a.k.a Sparven från Minsk) . Det hela började med att det fanns en trubadur i Sala som uppträdde under artistnamnet Räven, han var förstås hiskeligt dålig så som trubadurer över lag är, men en kväll satt två tjejer som vi inte gillade och buade åt honom, så vi sa att det var min pappa som var "Räven" och att jag tog väldigt illa åt mig att dom buade åt min pappa! Sedan dess har jag blivit kallad Lillräven eller Räven av en del gamla Salavänner.

Att hålla rävar som tamdjur är dock inte att rekommendera även om Ryssarna gjorde försök på 70-talet, men kom fram till rävar gillar att gräva ner sina byten i små matförråd som med tiden börjar lukta väldigt illa, och vem vill ha en död gammal ekorre under heltäckningsmattan? Nej, räven är och förblir mer vild än tam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0