Arty farty.....

Fan vad underbart det är att vara konstnärsklyshig ibland! Jag och Annika spenderade våran tredagars ledighet på landet med att måla och lyssna på Puccinis "La fanciulla del West" och med jämna mellanrum fylla på glasen med rödvin och slänga in ett till vedträ i kakelugnen medans snön yrde utanför fönstret och temperaturen kröp ner under minustrecket. Har inte målat ordentligt på flera år efter att jag upplevt mitt värsta levnadsår på en konstskola i Eskilstuna i mina yngre dar (kanske den mest deprimerande skithåla till stad som jag någonsin befunnit mig i!), men dels också för att jag körde fast totalt och hittade aldrig min egen stil, och med det kändes allt jag gjorde tomt och ytligt. Efter jag flyttat ifrån mitt lilla "inferno" i Eskilstuna, träffade jag på en sommarfest hos mina föräldrar Jockum Nordström och hans fru Karin Mamma Andersson, två konstnärer som jag nu i efterhand kan se att jag inspirerats av väldigt mycket just i deras blandning av lekfullhet och färgval som ofta mynnar ut i nån sorts melankolisk idefinierbar känsla av en tid man själv kanske aldrig har upplevt!( öh, är ni med mig?) Hursom, så känns det som att det är dax att komma igång igen att måla, och kanske försöka hitta sin egen stil där ute i djungeln....                                              



                                                 ....Vi syns på Bukowskis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0