Huckleberry Finn-upplägget.

Jag har aldrig varit någon stor vän av hatt, kanske beror det på att folk som bär hatt ofta får nån sorts oskön arrogans när dom sätter på sig sin hatt, det kan vara allt ifrån en pensionär på Östermalm till någon liten slyngel på Götgatan.Detta plus det svåra att hitta en skön hatt som man passar i har gjort att jag själv har undvikigt att bära hatt in i det sista, men när jag var hemma i Sala i helgen hittade jag en gammal stråhatt som kändes ganska slack. Sen igår snackade jag med Måns på telefon och vi kom fram till att man är jäkligt trött på "preppylooken" och uppvikta chinos och hela Savile row-skiten som alla tråkiga bloggar och svenska modetidningar har tjatat om i hur många år som helst vid det här laget. Det är därför nu dags att klippa av chinosen och låta dom fransa sig lite nere i kanten, samt bära stråhat och kanske en brun mockaväst med fransar eller dylikt och låta håret och skägget växa sig ovårdat. I say go nuts!




Huckleberry Finn sportar stråhatt och trasiga byxor med bravur!



Även Måns är vän av stråhatt....



.... fast Göteborgs skönaste lirare Edvins hatt är strået vassare!



Slackerhatten kommer spendera många timmar på min hjässa i vår. Skriv upp det!




.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0