På ålderns höst.


Godmorgon! Vaknade vid fem imorse av regnet slog mot vårt fönster och kunde inte somna om, så jäkla typiskt när man är ledig en lördag och skulle kunna sova hur länge som helst, men näe! Var på lite afterwork igår på Ljunggrens takterrass, eller snarare så var jag och drack öl med mina vänner som hade jobbat. Semestrar gicks igenom, Thomas har förlovat sig, Jael var jättegravid, Jenny var ute för första gången sen hon fick Frances, Annika har fått en ny assistent och Henrik och Emma hade precis varit och köpt en lägenhet och skrivit på papprena (papperna pa pa?), det fanns helt enkelt en hel del att skåla för så Sparven från Minsk (Henrik) köpte in en flaska champagne. Där satt vi och skålade huttrandes under lager av filtar innan vi gick hem i rekordelig tid och det slog mig att dom vilda åren känns ganska så förbi, jag tror inte att  jag varit ute till efter femsnåret en enda gång den här sommaren och det var minst två och ett halvt år sedan jag var på en efterfest senast. Det kanske är dax att hänga undan skinnjackan, klippa sig och skaffa sig ett riktigt  heltidsjobb med nio till fem, arbetskompisar och afterwork, eller är det bara jag som har en 28 år 9 månader 23 dagarskris?




.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0