Spårlöst försvunnen.


I somras när jag var hemma i Sala började jag bygga om en gammal bänk som jag och Annika har letat efter till lägenheten. Vi ville absolut inte ha nånting man kan hitta på Ikea, utan snarare något med någon sort historia bakom sig. Jag bytte några plankor och byggde ett nytt hyllplan och frågade min käre far om han trodde att det skulle hålla med endast två skruvar på varje sida - han sa att skulle iallafall hålla min livstid! Min livstid, även om jag inte tror på något sorts liv efter detta så skulle jag ändå vilja lämna något sorts spår efter mig. Fast det inte spelar mig någon som helst roll när jag ligger där och ruttnar så skulle ändå vilja att någon på "Antikrundan år 2120" hittar mina initaler på något gammalt skåp som gått i arv inom familjen som berättar nånting om våran tid som vi lever nu, inte bara en massa Ikeamöbler som inte betytt ett blekaste för samtiden. Vi borde lämna mer spår efter oss...   Eller?










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0